Wychodząc naprzeciw zmianom prawnym, które zakładają pełną elektronizację zamówień publicznych Prezydent Miasta Żyrardowa informuje, że podstawowym narzędziem do ofertowania oraz komunikacji z Wykonawcami w trakcie prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych dokonywanych zgodnie z ustawą – Prawo zamówień publicznych jest Platforma Zakupowa pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zyrardow.

Oznacza to, że w przypadku postępowań o wartości powyżej 130.000,00 zł od dnia 1 stycznia 2021 r. cały proces ofertowania oraz komunikacji prowadzony jest w sposób elektroniczny. Komunikacja elektroniczna za pośrednictwem Platformy Zakupowej gwarantuje szybkość, sprawność oraz zachowanie pełnej poufności, a także najwyższych standardów bezpieczeństwa przekazu danych. Na stronie konkretnego postępowania będzie udostępniana Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) oraz pozostałe dokumenty dotyczące danego zamówienia.

W postępowaniach prowadzonych zgodnie z Prawem zamówień publicznych o wartości poniżej tzw. „progów unijnych” wymagane jest podpisanie dokumentów za pomocą: kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego. Natomiast w postępowaniach o wartości powyżej „progów unijnych” wymagane jest podpisanie dokumentów wyłącznie za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Aktualnie trwające postępowania w każdej chwili mogą Państwo monitorować na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/zyrardow. Przypominamy, iż Wykonawcy mogą również przejść do platformy zakupowej, dzięki portalowi miejskiemu, w zakładce „PRZEDSIĘBIORCA” znajduje się kolumna ZAMÓWIENIA PUBLICZNE, w której podtytułem jest PLATFORMA ZAKUPOWA.

W przypadku pytań technicznych związanych z obsługą Platformy Zakupowej proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta pod nr telefonu: 22 101 02 02 (pon.-pt. od 7:00 do 17:00), gdzie otrzymacie Państwo wsparcie techniczne. Zostały dla Państwa przygotowane również instrukcje korzystania z platformy dostępne pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.