-
-
Strona Główna Rada Miasta Prezydent Miasta Urząd Miasta Jednostki Miasta Statut Miasta Inwestycje Kontakt
-
-
Jesteś tutaj: Strona główna / Urząd Miasta / Wydział Oświaty i Kultury Fizycznej /
Wybierz swoją wersję językową
Polski Polski  English English  Deutsch Deutsch
BIPOdwiedź nasz Biuletyn
Informacji Publicznej
- Dziś jest: Niedziela 4 Grudnia 2016
- Imieniny: Barbary, Krystiana, Jana
-Wyszukiwarka
-
 
- Warto zobaczyć -
-
Karta dużej rodziny
Karta Seniora
100 lecie
Inwestorzy
Turyści
Fotogaleria
-
-
-
-
-
park_zieleń
gospodarowanie odpadami
oze
obiekt Flash - resursa
obiekt Flash - resursa
Manufaktura Satyry 2016
resursa_strona
wifi
SIP
indr mazowsze
SM
wi fi
punkty adresowe
-
Zobacz także
O Mieście
Rozwój Miasta
Gospodarka
Informator przedsiębiorcy
Euro - fundusze
Historia
Rewitalizacja
Miejski Konserwator Zabytków
Organizacje Pozarządowe
Zdrowie
Środowisko
Bezpieczeństwo
Komunikacja
Schronisko dla zwierząt
Budowa obwodnicy Żyrardowa
Archiwalna strona Miasta
Honorowi Obywatele Miasta Żyrardowa
Osobistości Żyrardowa
Referat Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego
Sonda internetowa
Czy na naszej stronie oczekuje Pan(i) więcej informacji:
oddane głosy: 5930
- Reklama -
-
kino
-
- Licznik odwiedzin -
-
7681202
-
- -
Wydział Edukacji

Kontakt:
tel.: (46) 858 15 69
fax: (46) 855 36 09
e-mail:
adres: ul. Mireckiego 56, 96-300 Żyrardów

Do zadań Wydziału Edukacji należy:

prowadzenie spraw związanych z zadaniami Miasta jako organu prowadzącego gminne jednostki oświatowe (tj. przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego, placówki pozaszkolne), a w szczególności:

1)sprawowanie nadzoru nad działalnością gminnych placówek oświatowych,
2)udzielanie pomocy merytorycznej dyrektorom szkół i placówek w zakresie spraw organizacyjnych i pracowniczych wynikających z ustaw: o systemie oświaty i Karta Nauczyciela,
3)organizowanie narad z dyrektorami podległych placówek oświatowych,
4)przygotowywanie dokumentów dotyczących zakładania, przekształcania, łączenia w zespół i likwidowania gminnych jednostek oświatowych,
5)opracowywanie statutów dla nowych jednostek oświatowych,
6)podejmowanie działań umożliwiających utrzymywanie gminnych  jednostek oświatowych,
7)sporządzanie dokumentów dla określenia sieci przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów,
8)sporządzanie dokumentów dla określenia granic obwodów szkół publicznych,
9)analiza merytoryczna i formalna arkuszy organizacyjnych gminnych placówek oświatowych i zmian do nich przedkładanych w formie  aneksów z wykorzystaniem wersji elektronicznej programu Sigma Optivum; zatwierdzanie arkuszy i aneksów składanych w wersji papierowej,
10)podejmowanie działań zapewniających dzieciom realizację obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego,
11)koordynowanie prac związanych z rekrutacją do przedszkoli i pozostałych gminnych placówek oświatowych. Obsługa i nadzór na kolejnymi etapami elektronicznego systemu rekrutacji do przedszkoli, klas pierwszych szkoły podstawowej, klas pierwszych gimnazjum i liceum ogólnokształcącego. Przygotowanie wzorów zgłoszeń i wniosków o przyjęcie, weryfikacja danych zawartych w zgłoszeniach i wnioskach,
12)organizowanie i nadzorowanie dowozu dzieci niepełnosprawnych do placówek oświatowych, przygotowanie  umów z rodzicami i przewoźnikami,
13)podejmowanie działań zapewniających obsługę ekonomiczno-finansową gminnych jednostek oświatowych,
14)analizowanie programów naprawczych placówek oświatowych w sytuacji stwierdzenia przez Kuratorium niedostatecznych efektów kształcenia lub wychowania,
15)podejmowanie czynności i sporządzanie dokumentów umożliwiających powierzanie stanowisk kierowniczych w gminnych jednostkach oświatowych i odwoływania z tych stanowisk,
16)prowadzenie spraw osobowych dyrektorów gminnych placówek oświatowych,
17)prowadzenie działań i przygotowywanie materiałów  umożliwiających dokonanie oceny pracy dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
18)sporządzanie opinii przy powierzaniu przez dyrektora stanowisk kierowniczych w placówkach oświatowych,
19)prowadzenie spraw związanych z nadawaniem nauczycielom kolejnych stopni awansu zawodowego w tym organizowanie składu, udział w pracach komisji egzaminacyjnych, prowadzenie rejestru wydawanych zaświadczeń o zdanym egzaminie, przygotowanie aktów nadania stopnia awansu zawodowego i umów z ekspertami z listy MEN,
20)przygotowanie regulaminu wynagradzania dla nauczycieli opracowanie kryteriów i zasad przyznawania nagród organu prowadzącego dla nauczycieli za szczególne osiągnięcia w dziedzinie oświaty i wychowania,
21)sporządzanie wniosków o odznaczenia i nagrody dla dyrektorów placówek oświatowych i osób zasłużonych dla rozwoju kultury fizycznej,
22)przygotowywanie dokumentów upoważniających nauczyciela danej szkoły do oceny pracy pracowników pedagogicznych w przypadku gdy dyrektorem szkoły jest osoba nie posiadająca kwalifikacji pedagogicznych,
23)sporządzanie opinii w sprawie wniosku dyrektora o przeniesienie nauczyciela z innej placówki,
24)podejmowanie czynności w zakresie wskazania osoby zastępującej dyrektora w placówkach, w których nie ma stanowisk wicedyrektora,
25)sporządzanie analiz obsady kadrowej w szkołach i sporządzanie dokumentów do przeniesienia nauczyciela przez organ prowadzący w sytuacjach określonych Kartą Nauczyciela,
26)przygotowywanie materiałów będących podstawą do podjęcia decyzji w sprawie zwolnienia nauczyciela od zwrotu zasiłku na zagospodarowanie,
27)przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie działań obrony nauczyciela z urzędu,
28)przygotowanie dokumentów umożliwiających realizowanie zadań w zakresie finansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli,
29)sporządzanie dokumentów przy powierzaniu nauczycielom zadań doradcy metodycznego,
30)przygotowywanie materiałów regulujących zasady zniżek podstawowego pensum nauczycieli zajmujących stanowiska funkcyjne w placówce,
31)przygotowywanie dokumentów określających wymiar czasu pracy specjalistycznych stanowisk pedagogicznych ( logopeda, pedagog itp.),
32)przygotowywanie dokumentów umożliwiających wyrażanie zgody na obniżenie przez dyrektora tygodniowego wymiaru zajęć dydaktycznych nauczycielom w sytuacjach określonych ustawą Karta Nauczyciela,
33)Kontrola spełniania obowiązku nauki przez młodzież , zamieszkałą na terenie Miasta Żyrardowa oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie z wykorzystaniem programu Droga Edukacyjna Ucznia.
34)podejmowanie czynności i sporządzenie dokumentów do wszczęcia postępowania egzekucyjnego z tytułu nierealizowania obowiązku szkolnego, obowiązku nauki oraz obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego,
35)sporządzanie dokumentów do wskazywania placówki oświatowo-wychowawczej jako zakładu realizującego świadczenia socjalne wobec nauczycieli emerytów ze zlikwidowanych placówek,
36)prowadzenie spraw związanych z udzielaniem uczniom pomocy materialnej w różnych formach,
37)podejmowanie działań wynikających z przepisów prawa dotyczących przyznawania uczniom i nauczycielom nagród Prezydenta Miasta,
38)organizowanie gminnych konkursów, turniejów i uroczystości w zakresie oświaty,
39)opracowanie informacji  o stanie realizacji zadań oświatowych w gminie za poprzedni rok szkolny,
40)nadzór i prowadzenie spraw związanych ze sprawozdawczością oświatową np. System Informacji Oświatowej, osiąganie przez nauczycieli średnich wynagrodzeń gwarantowanych ustawą Karta Nauczyciela,
41)współdziałanie z Ministerstwem Edukacji Narodowej, Wojewodą Mazowieckim. Mazowieckim Kuratorem Oświaty i organizacjami związków zawodowych w  sprawach np., wymagających uzgodnień lub opinii, pozyskiwania środków finansowych oraz innych wynikających z przepisów prawa oświatowego,
42)sporządzanie planów, analiz i sprawozdań wynikających z zadań wydziału,
43)załatwianie skarg i interwencji związanych z funkcjonowaniem gminnych placówek oświatowych z wyłączeniem skarg na dyrektorów,

prowadzenie innych spraw wynikających z przepisów oświatowych tj:

1)wydawanie zezwoleń lub odmowy na prowadzenie szkół publicznych prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne inne niż jst oraz wyrażenie zgody na ich likwidację,
2)wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji niepublicznym placówkom oświatowym,
3)wydawanie decyzji o odmowie wpisu do ewidencji niepublicznych placówek oświatowych,
4)nadawanie i pozbawianie szkół niepublicznych uprawnień szkół publicznych,
5)prowadzenie ewidencji placówek niepublicznych,
6)naliczanie i rozliczanie dotacji celowej na realizację zadań własnych gminy w zakresie wychowania przedszkolnego dla dzieci uczęszczających do publicznych i niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego  na terenie miasta,
7)ustalenie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla placówek publicznych i niepublicznych prowadzonych przez inne organy niż jst oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystywania,
8)prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom, kosztów kształcenia młodocianych pracowników; wydawanie zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis, obsługa programu SHRIMP i sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,
9)nadzór i obsługa merytoryczna realizacji Programów Rządowych np. Wyprawka szkolna dla gminnych, powiatowych i niepublicznych szkół na terenie miasta,
10)pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych na działalność oświatową z rezerwy subwencji oświatowej,
11)składanie i rozliczanie zbiorczego wniosku gminy na podstawie wniosków publicznych i niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjów o dotację na podręczniki i materiały ćwiczeniowe,

prowadzenie spraw z zakresu kultury fizycznej, wypoczynku i rekreacji w szczególności:

1)współdziałanie z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w realizacji zadań gminy z zakresu kultury fizycznej, w tym sportu, rekreacji i wypoczynku za wyjątkiem pracowniczych ogrodów działkowych,
2)podejmowanie czynności zmierzających do zapewnienia warunków materialno - technicznych niezbędnych dla rozwoju rekreacji ruchowej,
3)współdziałanie ze stowarzyszeniami kultury fizycznej w zakresie realizowania zadań własnych gminy  w tym opiniowanie wniosków stowarzyszeń sportowych o dofinansowanie działalności statutowej,
4)organizowanie konkursów dla organizacji pozarządowych w zakresie wspierania ich w działaniach na rzecz upowszechniania kultury fizycznej zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
5)sporządzanie informacji w zakresie wypoczynku letniego i zimowego dzieci i młodzieży,
6)prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród  i wyróżnień Prezydenta Miasta za osiągnięcie wysokich wyników sportowych we współzawodnictwie krajowym lub międzynarodowym.
8.współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną.

- -
E-URZĄD
Zamówienia publiczne
Sprzedaż nieruchomości
Uchwały Rady Miasta Żyrardowa
Zarządzenia Prezydenta Miasta
Szukamy Pracownika
Informacje o działalności Samorządu
Formularze do pobrania
Dziennik Ustaw / Monitor Polski
Samorządy Mieszkańców

Koncert ,,Muzyczni patroni żyrardowskich ulic"W poniedziałek, 5 grudnia, o godz. 16.00,w Resursie odbędzie się koncert ,,Muzyczni patroni żyrardowskich ulic" w wykonaniu uczniów Prywatnej Szkoły Muzycznej im. A. Szalińskiego w Żyrardowie oraz orkiestry Sinfonietta de Girarda pod dyrekcją Mateusza Wiśniewskiego. W programie kompozycje Chopina, Kurpińskiego, Lutosławskiego, Muniszki, Ogińskiego i Szymanowskiego.

Koncert współczesnych kompozytorów żyrardowskichPrezydent Miasta Żyrardowa oraz Prywatna Szkoła Muzyczna I st. im. A. Szalińskiego w Żyrardowie zapraszają na koncert współczesnych kompozytortów żyrardowskich, który odbędzie się w sobotę, 3 grudnia, o godz. 18.00 w Resursie. Wysłuchamy kompozycji autorstwa Anny Kowalskiej, Zbigniewa Słowika, Jakuba Sokołowskiego i Mateusza Wiśniewskiego. Wystapią: Michał Borzykowski, Katarzyna Orlińska, Wirginia Raj, Sebastian Raj, Jakub Sokołowski, Paulina Wdowiak oraz orkiestra Sinfonietta de Girarda pod dyrekcją Mateusza Wiśniewskiego.

Wieczór Żartu ŻyrardówW piątek, 2 grudnia, o godz. 20.00, serdecznie zapraszamy do Resursy na 9. Wieczór Żartu w Żyrardowie. Tym razem, oprócz gospodarza wydarzenia, Wiesława Tupaczewskiego, spotkamy się z laureatem żyrardowskiego Festiwalu Śpiewających Siątek, a gwiazdą wieczoru będzie jeden z najinteligentniejszych i najdowcipniejszych polskich satyryków - Krzysztof Piasecki!

Resursa
Centrum Kultury w Żyrardowie
Muzeum Mazowsza Zachodniego
Miejska Biblioteka Publiczna
Pozostałe placówki kulturalne
Europejskie Integracje Muzyczne
Europejskie Dni Dziedzictwa
Artyści i zespoły

INDYWIDUALNE MISTRZOSTWA MAZOWSZA W SPORTOWYM RATOWNICTWIE WODNYM ŻYRARDÓW 201626 listopada, na Pływalni AQUA Żyrardów odbyły się Mistrzostwa Mazowsza w Sportowym Ratownictwie Wodnym pod patronatem Prezydenta Miasta Żyrardowa Wojciecha Jasińskiego. Jednym z celów zawodów było wyłonienie KADRY województwa mazowieckiego na Zimowe Mistrzostwa Polski, które odbędą się w Szczecinie w dnia 9-11 grudnia. Do rywalizacji przystąpiły zespoły z Ostrołęki, Sochaczewa, Białobrzegów i Żyrardowa.

Żyrardowska Halowa Liga Piłki NożnejSpółka AQUA Żyrardów zaprasza do udziału w rozgrywkach Żyrardowskiej Halowej Ligi Piłki Nożnej. Jest to największe sportowe wydarzenie organizowane dla mieszkańców miasta w okresie zimowym. Rozgrywki trwać będą od 27 listopada do końca stycznia, składają się z rywalizacji w 2-3 ligach.

Koszykówka
Piłka nożna
Siatkówka
Inne sporty
Kompleks sportowo-rekreacyjny AQUA
Miejska Międzyszkolna Olimpiada Sportowa

Uniwersytet Trzeciego Wieku zapraszaUniwersytet Trzeciego Wieku w Żyrardowie

Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego
Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego

Placówki Oświatowe
Reorganizacja sieci szkół
Realizacja zadań oświatowych
Rekrutacja do gminnych placówek oświatowych na rok szkolny 2016/2017
Nabór na wolne stanowiska w placówkach oświatowych na rok szkolny 2015/2016
Informacja o pomocy materialnej dla uczniów w roku szkolnym 2015/2016
Projekt RPO WM 2016 r. – Miejskie Integracyjne Przedszkole nr 10
- Copyright © Urząd Miasta Żyrardowa powered by netadmin 7.00 -