Wydział Gospodarki Mieszkaniowej
Kontakt:
tel.: (46) 858 15 80
e-mail:
adres: Plac Jana Pawła II nr 1, 96-300 Żyrardów
Do zadań Wydziału Gospodarki Mieszkaniowej należy w szczególności:
1.Opracowywanie wspólnie z właściwymi wydziałami Urzędu i przekazywanie pod obrady Rady Miasta Żyrardowa projektów wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy określającego:
a)prognozę dotyczącą wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy, z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne,
b)analizę potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali,
c)planowaną sprzedaż lokali,
d)zasady polityki czynszowej oraz warunki obniżania czynszu,
e)sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w tym zakresie,
f)źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej,
g)wysokość wydatków w kolejnych latach, z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli a także wydatki inwestycyjne,
h)opis innych działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy,
2.Opracowywanie i przekazywanie pod obrady Rady Miasta Żyrardowa projektów uchwał dotyczących zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, kryteriów wyboru osób, z którymi umowy najmu powinny być zawierane w pierwszej kolejności,
3.prowadzenie ewidencji mieszkaniowego zasobu gminy.
4.monitorowanie realizacji umów z PGM :
a) o zarządzanie gminnymi budynkami i lokalami niemieszkalnymi,
b) o administrowanie gminnymi lokalami mieszkalnymi,
c) o zarządzanie gminnymi budynkami mieszkalnymi,
5.przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o najem mieszkania z zasobów gminy,
6.prowadzenie ewidencji wniosków o przyznanie lokalu mieszkalnego z zasobów gminy,
7.opracowywanie we współpracy z Komisją Mieszkaniową Rady Miasta Żyrardowa list osób uprawnionych do wynajmu lokalu – na podstawie danych zawartych we wnioskach o najem lokalu mieszkalnego;
8.przygotowywanie materiałów do pracy Komisji Mieszkaniowej Rady Miasta Żyrardowa
9.realizacja obowiązujących list osób uprawnionych do najmu lokali mieszkalnych,
10.prowadzenie spraw związanych ze skierowaniem do zawarcia umowy najmu lokalu mieszkalnego,
11.prowadzenie spraw związanych z podnajmem lub oddaniem w bezpłatne użytkowanie lokalu mieszkalnego,
12.potwierdzanie uprawnień do zamieszkiwania w lokalu mieszkalnym,
13.przygotowywanie projektów Zarządzeń Prezydenta Miasta w sprawie wysokości stawek czynszu, najmu lokali gminnych,
14.prowadzenie spraw dotyczących przyznawania dodatków mieszkaniowych, w tym m.in. przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, wstrzymywania wypłaty dodatków mieszkaniowych, sporządzania list wypłat,
15.współpraca z zarządami wspólnot mieszkaniowych, w których ma udział Miasto Żyrardów;
16.uczestnictwo w zebraniach wspólnot mieszkaniowych , w których ma udział Miasto Żyrardów,
17.współpraca z zarządcami nieruchomości, zarządzającymi zasobem Gminy.
18.współpraca z jednostkami pomocniczymi w zakresie gospodarki lokalowej,
19.opracowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta Żyrardowa z zakresu zadłużeń w czynszu,
21.rejestracja spraw sądowych związanych z najmem lokali a w szczególności:
a)wstąpienia w stosunek najmu,
b)odszkodowania za nie wskazanie lokalu socjalnego,
c)eksmisje.